Hållbar logistik
Med sjöfrakt får du dina varor levererade till och från Europa och övriga världen på ett miljövänligt sätt. Vi hjälper dig även med alla andra transportlösningar för din frakt.
Inom vårt Freight Forwarding team erbjuder vi effektiva transportlösningar för hantering av kunders gods.
Vi på TSG strävar dagligen efter att utveckla och tillhandahålla hållbara och trygga logistiklösningar.
Med vår gedigna erfarenhet inom sjö-, bil-, järnvägstransport, tull samt lagerhantering skräddarsyr vi speditions- och logistiktjänster för smidig hantering av import- och exportgods. Inget uppdrag är för svårt, utan er transport är vår utmaning.
DE TJÄNSTER VI PÅ TSG ERBJUDER, BASERAT PÅ ERA LEVERANSVILLKOR ÄR:
• Sjöfrakt till hela världen, både FCL och LCL
• Bil- och järnvägstransporter inom Europa
• Terminalhantering och lagring
• Tullhantering
• Projektlast
LINER AGANCY
Sjötransport utgör den vanligaste formen av globala transporter och är det absolut billigaste sättet att frakta gods över långa sträckor och ger möjlighet att transportera stora volymer.
Med vår gedigna erfarenhet och kunskap inom sjötransport hjälper vi er med alla typer av båtfrakter såsom hela containers, styckegods, RoRo, Bulk eller om någon annan specialutrustning behövs. Vi levererar dina varor till och från Europa och övriga världen.
VI PÅ TSG ERBJUDER:
• Sjöfrakt till och från hela världen
• Full Container Load, FCL
• Less Container Load, LCL
• RORO – Södertälje hamn/Riga Central Terminal
• Terminalhantering och lagring
• Tullhantering
• Projektlast
SHORT SEA
Vårt rederi SUN Line har fartyg som går på ett regelbundet schema med två avgångar åt vardera håll i veckan mellan Sverige, England och Benelux. Linjetrafiken anlöper i hamnarna Västerås, Södertälje, Oxelösund, Antwerpen, Amsterdam och Hull. Samtliga hamnar och terminaler har personal som tillhör verksamheten, och tillhörande kontor finns i närheten.
MED SUN LINE FÅR NI:
• Personlig service
• Smidiga lösningar
• Gedigen erfarenhet av många olika typer av last såsom containergods, break bulk, projekt och specialtransporter.
Beställd utbildning/aktivitet
Bokningen är bindande om utbildningen är bokad genom en kampanj och/eller blivit fakturerad, oavsett om datum är bestämd eller ej. Bestämt datum för genomförandet är möjligt att omboka/flytta, vilket sker i samråd med CirEko, och i samråd med eventuella underleverantörer/partners.
Kostnader för ombokningar: Se punkt för av- och ombokning – beställd utbildning/aktivitet.
Ett medlemskap i CirEko innebär i princip alltid att det ges en rabatt på de aktiviteter och utbildningar som vi tar betalt för.
Registrera medlemskap på https://cireko.se/medlemskap/
Alla priser är exklusive moms. Fakturan mejlas i första hand. Betalning 30 dagar netto som regel.
Antal betalningsdagar kan komma att bli kortare med utgångspunkt från att utbildning /aktivitet bör vara betald innan genomförande-/startdatum.
Andra villkor kan accepteras efter överenskommelse med CirEko.
Bokningen är knuten till det specifika tillfället.
Ombokning Beställd utbildning/aktivitet
Bokningen är bindande. Det är möjligt för beställaren att flytta datum för genomförande av bokad/beställd utbildning/aktivitet och nytt datum bokas i samråd med CirEko. Genomförandet ska ske inom ett år från ursprungligt planerat datum.
Vid datumändring tar CirEko ut en ombokningsavgift. Om det är underleverantörer involverade i utbildningen/aktiviteten kan det tillkomma kostnader beroende på hur deras ombokningsvillkor ser ut. Beloppsstorlek framgår av orderbekräftelsen.
Om inte ombokningsavgiften skulle framgå av orderbekräftelsen gäller följande:
Ombokning fyra veckor före utbildning/aktivitet debiteras 15% av bekräftad/betald kostnad.
Ombokning tre veckor före utbildning/aktivitet debiteras 30% av bekräftad/betald kostnad.
Ombokning två veckor före utbildning/aktivitet debiteras 50% av bekräftad/betald kostnad.
Ombokning en vecka före utbildning/aktivitet debiteras 70% av bekräftad/betald kostnad.
Öppna utbildningar/aktiviteter
Anmälan till aktivitet eller utbildning sker via CirEkos webbformulär. Deltagare bereds plats i den ordning anmälan inkommer. En bokningsbekräftelse skickas till beställaren.
Ett medlemskap i CirEko innebär i princip alltid att det ges en rabatt på de aktiviteter och utbildningar som vi tar betalt för.
Tillgodogör er medlemsrabatt i efterhand
Organisation som anmäler sig till en aktivitet eller utbildning och ej är medlem vid anmälan har möjlighet att tillgodogöra sig medlemsrabatt om medlemsregistrering görs inom en vecka efter aktivitets-/utbildningsstart. Rabattbeloppet återbetalas efter inbetalad medlemsavgift.
Registrera medlemskap på https://cireko.se/medlemskap/
Alla priser är exklusive moms. Fakturan mejlas i första hand. Betalning 30 dagar netto som regel.
Antal betalningsdagar kan komma att bli kortare med utgångspunkt från att utbildning /aktivitet bör vara betald innan genomförande-/startdatum.
Andra villkor kan accepteras efter överenskommelse med CirEko.
Bokningen är knuten till det specifika tillfället.
Av- och ombokning öppna utbildningar/aktiviteter
Det är alltid möjligt att överlåta bokad plats till någon annan person inom den egna organisationen. Det meddelas skriftligt till CirEko på kontakt@cireko.se.
Ombokning till annat tillfälle utan kostnad är möjlig mot uppvisande av sjukintyg.
Avbokning accepteras utan kostnad fram till fyra veckor före utbildning-/aktivitetsdagen.
Avbokning fram till tre veckor före utbildnings-/aktivitetsdagen debiteras 20% av kostnaden.
Avbokning fram till två veckor före utbildnings-/aktivitetsdagen debiteras 40% av kostnaden.
Avbokning fram till en vecka före utbildnings-/ aktivitetsdagen debiteras 60% av kostnaden.
Det kan uppstå en situation där vi behöver besluta att skjuta upp eller ställa in en aktivitet/utbildning, och vi förbehåller oss rätten att göra det. Det kan exempelvis bero på för få anmälda, sjukdom eller annan oförutsedd händelse. Eventuella inbetalda avgifter till CirEko kommer återbetalas.